HANGICSÁLDA
KOMOLYZENE – KÖNNYEN, JÁTÉKOSAN
Kicsike és nagyobbacska gyerekeknek
Kerek István és Kővári Eszter Sára foglalkozása nap mint nap
Kerek István hegedűművész és Kővári Eszter Sára énekművész nem először járnak az Ördögkatlanban – de először tartanak nálunk zenés, játékos foglalkozást gyerekeknek. Az úgynevezett Kokas-módszer továbbfejlesztett változatával csábítják el a gyerekeket a Kovács Udvarházban, hogy minél többen megszeressék a komolyzenét – de inkább fogalmazzunk úgy: a jó zenét.
Kokas Klára a zenepedagógia, a zenepszichológia és a zeneterápia területén végezte kutatásait. Több évtizeden keresztül dolgozta ki a mindennapokban a saját módszerét. Óvodás kortól - sőt, várandós kortól is - a felnőtt korig foglalkozott a zenében rejlő óriási életerő, energia átadásával, a lélek zenei úton történő felszabadításával. Ezen túl utat nyitott a zene megértéséhez, a művészi, igényes átéléshez, ihletett önkifejezéshez.
Miért jó ez a gyerekeknek, családoknak?
- játékos formában tanul gyermekdalokat, népdalokat;
- ritmushangszerekkel fejleszti ritmus- és beszédkészségét;
- felfedezi a zenében és a dalok szövegében rejlő improvizációs lehetőségeket;
- megismerteti és megszeretteti a családokat az értékes zenével, melyre a résztvevők szabadon mozoghatnak, táncolhatnak az érzéseiket és az álmaikat követve;
- mozgás után vizuális tevékenységet is végeznek (festés, szén rajz, sóliszt gyurmázás...)
Zenepedagógia és művészetterápia egyben, melynek két legfontosabb pillére a belső figyelem és az érintés művészete.
És mindez élő zenére is történik.
Kicsike és nagyobbacska gyerekeknek
Kerek István és Kővári Eszter Sára foglalkozása nap mint nap
Kerek István hegedűművész és Kővári Eszter Sára énekművész nem először járnak az Ördögkatlanban – de először tartanak nálunk zenés, játékos foglalkozást gyerekeknek. Az úgynevezett Kokas-módszer továbbfejlesztett változatával csábítják el a gyerekeket a Kovács Udvarházban, hogy minél többen megszeressék a komolyzenét – de inkább fogalmazzunk úgy: a jó zenét.
Kokas Klára a zenepedagógia, a zenepszichológia és a zeneterápia területén végezte kutatásait. Több évtizeden keresztül dolgozta ki a mindennapokban a saját módszerét. Óvodás kortól - sőt, várandós kortól is - a felnőtt korig foglalkozott a zenében rejlő óriási életerő, energia átadásával, a lélek zenei úton történő felszabadításával. Ezen túl utat nyitott a zene megértéséhez, a művészi, igényes átéléshez, ihletett önkifejezéshez.
Miért jó ez a gyerekeknek, családoknak?
- játékos formában tanul gyermekdalokat, népdalokat;
- ritmushangszerekkel fejleszti ritmus- és beszédkészségét;
- felfedezi a zenében és a dalok szövegében rejlő improvizációs lehetőségeket;
- megismerteti és megszeretteti a családokat az értékes zenével, melyre a résztvevők szabadon mozoghatnak, táncolhatnak az érzéseiket és az álmaikat követve;
- mozgás után vizuális tevékenységet is végeznek (festés, szén rajz, sóliszt gyurmázás...)
Zenepedagógia és művészetterápia egyben, melynek két legfontosabb pillére a belső figyelem és az érintés művészete.
És mindez élő zenére is történik.