Bölcsész Irodalmi Udvar - Művészet/ifjúság: Hogyan és mit tanítsunk a klasszikus és a kortárs irodalomból, művészetből?

Az irodalmi és művészeti kánon, a közoktatásban szereplő törzsanyag és a felnövekvő generációk közötti távolság egyre növekszik. A János vitéz, a Kincskereső kisködmön, A kőszívű ember fiai és sok más mű olyan tapasztalatokkal, világrenddel, társadalmi berendezkedéssel szembesít, és olyan nyelvi állapotot rögzít, amely mindinkább hozzáférhetetlenné teszi a bennük megfogalmazott nézeteket, értékeket. Van-e lehetőség arra, hogy a közvetítési módok, eszközök, módszertanok révén átmentsünk valami a nemzeti kultúrának ezekből a példáiból? A kortárs irodalom, művészet megismertetése milyen mértékben legyen jelen a közoktatásban?

A Bölcsész Irodalmi Udvar augusztus 6-i beszélgetése azt a kérdést járja körül, hogy az irodalomtanításban, művészetoktatásban milyen módon és mértékben „vethetők” be az új média eszközei, a közösségi oldalak, az interaktív feldolgozási módok. Mi lenne a kívánatos arány és sorrend a klasszikus és a kortárs műalkotások oktatásában?

A beszélgetés résztvevői: Csobánka Zsuzsa író, tanár (Budapest), Horváth Viktor író, műfordító (PTE)
Kucserka Zsófia irodalomtörténész (PTE)
Moderátor: P. Müller Péter színháztörténész (PTE)

A kép forrása: http://444.hu/2013/11/14/mar-petofi-sandor-is-fent-van-a-facebookon/