AMA (A Másik Arc) – Grencsó István neobeat zenera

post-new-urbán beat - a magyar Bob Dylan visszatér 
A közönség azon része, aki ismeri Grencsót, a magyar jazz különleges, kísérletező figuráját, most nagy meglepetés fogja érni.

Idézet egy Ama koncert beszámolóból: "Ahogy Grencsó megjelent a színpadon, kezében gitárral a megszokott szaxofon helyett, már az is jelezte, hogy itt valami más készül. A megjelenést karakteresen hangsúlyozta az az élénk kék munkaköpeny, amely nagyon hasonlatossá tette Pisti bácsit egy szocialista rendszerből visszamaradt üzemvezetőhöz vagy műhelyfőnökhöz. Már éppen csak a fejes vonalzó hiányzott a kezéből, hogy körmöst adjon renitenskedő közönségének. Persze e jelmez lehet tisztelgés - legalábbis design tekintetében - Lester Bowie, a pár éve elhunyt nagy fekete trombitás előtt, aki az Art Ensemble of Chicago tagjaként mindig fehér orvosköpenyben jelent meg a színen. Az ő gesztusa és Grencsóé természetesen nem ugyanaz, de valahol közös gyökerű. És a múltban gyökeredzik. Grencsó annakidején TMK lakatosként kezdte meg zenei karrierjét.
A történelmi előzmények és a remélhetőleg követésre méltó divatdiktátori próbálkozás után a koncertről el lehet mondani, hogy a közönséget a koncert elején rögvest meglepte Grencsó rockos gezstusrendszert időző színpadi mozgása.

A dalok szövegei – amelyek Grencsó költeményei - először csak mosolyogtatták, majd hangos röhögésbe fullasztották a közönség egy részét. Mert hát nagyon sajátos, a hetvenes évek undergroundját idéző, csak sokkal áttételesebb dalszövegekről van szó. Valami ilyesmik hangzottak el, hogy "zsebemben lágyan villog a mobilom" vagy "a tévéből Feri röfög", stb.
A tizedik utolsó szám után a rajongók az együttes CD-jék követelték és kiábrándultan kellett tudomásul venniük, hogy az még nincs és még csak ez az együttes második hivatalos koncertje. Nagy jövő állhat még e figyelemre méltó formáció előtt. Rockerek és beatnikok féljetek, megjött az új hullám..."

zenei link