Barangolások - kamarazenei koncertsorozat a Katlanban

Művészeti vezető: Győri Noémi


"...a zenélés lényege a mély, egymáshoz való kötődés és a kifejezés. Az előadónak együtt kell lélegeznie a társaival a színpadon, éppúgy, mint a hallgatókkal ahhoz, hogy igazi kifejezéssel zenéljen, és valóban színes, eredeti, személyes, játékos, ugyanakkor kidolgozott, mélyen átérzett, drámai és hatásos előadást hozzon létre." - Győri Noémi











  • Győri Noémi
    • Győri Noémi szólistaként és kamarazenészként világszerte 28 országban koncertezett. Jelenleg a londoni Royal Academy of Music előadóművészi doktori képzésében vesz részt, a program történetének első fuvolistájaként, a Philip Loubser Alapítvány támogatásával. 2008 óta a Jewish Chamber Orchestra Munich szólófuvolása, emellett rendszeres vendégművészként olyan kiemelkedő zenekarokban játszott, mint a BBC Filharmonikusok vagy a Bécsi Filharmonikus Zenekar (a bécsi Operaházban). Noémi 2011-ben debütált a Carnegie Hallban az Alexader & Buono Fuvolaverseny győzteseként. Tehetségének és kiemelkedő művészi teljesítményének méltatásaképp 2011-ben a Pro Europa Alapítvány Európai Ifjúsági Művészeti Díját, 2012-ben a New York-i székhelyű Salon de Virtuosi Alapítvány Karrier-díját, 2006-ban és 2009-ben az Artisjus Zenei Alapítvány előadóművészi díját nyerte el. A Budapesti Filharmóniai Társaság háromszor választotta Fischer Annie-ösztöndíjas előadóművésznek. Noémi a manchesteri Royal Northern College of Music tanársegédje, amelynek a fiatal tehetségekkel foglalkozó részlegén belül 2011 óta önálló osztályát is vezeti. Mesterkurzusokat tartott Tajvanon, Hong Kongban, Amerikában, Svájcban, Németországban, Grúziában, Norvégiában, Magyarországon, Írországban, Dél-Koreában és Angliában. Felvételei készültek az ORF, Deutschlandfunk, BRF, BBC, WQXR New York, Grúz Rádió, Magyar Rádió, Arte és Mezzo TV- nél. Három lemezét – Antonio Nava Fuvola és Gitár Duói (2011, Hungaroton), Glowing Sonorities (2016, Hungaroton), illetve Transforming Traditions (2019, Genuin) –, melyeken fuvola-gitár duók, romantikus fuvolaszonáták, illetve saját átiratok hangzanak el, a nemzetközi sajtó pozitívan méltatta. Noémi a Miyazawa fuvolacég művésze, a Solti Alapítvány és a Philip Loubser Alapítvány által támogatott LaFin fuvolafejen és egy Miyazawa Boston fuvolán játszik. A fiatal fuvolaművész 2007-ben kitüntetéssel diplomázott a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen, Prőhle Henrik osztályában, majd posztgraduális diplomákat szerzett a Bécsi és Müncheni Zeneművészeti Egyetemeken, Barbara Gisler-Haase és Adorján András tanítványaként. www.noemigyori.com
  • Madaras Gergely
    • Madaras Gergely 1984-ben született Budapesten. 2014 óta a Savaria Szimfonikus Zenekar vezető karmestere, 2019 szeptemberétől a Liège-i Királyi Filharmonikusok zeneigazgatója, ezzel a a zenekar történetének legfiatalabb és egyben első magyar vezetője. Bár zenei tanulmányait népzenével kezdte, a Bartók Béla Konzervatóriumban fuvolát, hegedűt és zeneszerzést tanult, majd a budapesti Zeneakadémia fuvola szakán és a Bécsi Zene- és Előadóművésztei Egyetem karmester szakán diplomázott. A fiatal karmester itthon és külföldön egyaránt kiemelkedő figyelmet fordít a magyar szimfonikus repertoár népszerűsítésére, főleg Bartók, Kodály és Dohnányi műveire. Vendégkarmesterként olyan együtteseket vezényel rendszeresen, mint a BBC Szimfonikusok és Filharmonikusok, a Koppenhágai és Oszlói Filharmonikusok, a Deutsches Symphonie-Orchester Berlin, az Orchestra Sinfonica Nazionale della RAI, a Hallé, Philharmonia és Filarmonica della Scala zenekarok vagy az Orchestre Philharmonique de Radio France. Itthon visszatérő vendége a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarának, a Nemzeti Filharmonikus Zenekarnak és a Magyar Állami Operaháznak. Győri Noémivel közösen 2000 óta alkotnak fuvola-duót; a formációval több, mint 150 koncertet adtak világszerte. https://gergelymadaras.com/en
  • Ritka Zenekar
    • A 2017-ben alakult Ritka Zenekar magját a Zeneakadémia jelenlegi, illetve végzett hallgatói alkotják. Célkitűzésük a magyar autentikus népzene gondosan válogatott forrásokból történő megszólaltatása és színpadra állítása. Táncegyüttesek kísérése mellett rendszeresen muzsikálnak táncházakban, és egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek önálló megjelenésekre is. Koncertjeiknek tudatos koncepciója és küldetése, hogy olyan területekre „vigyék haza” a népzenét, ahol a közösség már nem ismeri saját néphagyományát. Különleges kísérletezés ez részükről, mely során a mára már elfeledett zenei múltat igyekeznek feltárni - ezáltal a megszólaltatott dallamok egyszerre maradnak életben és születnek újjá. Az együttes különlegessége, hogy az országban az egyedüli olyan aktív zenekar, amely négy női zenészből áll: Ecsedi-Oláh Petra (ének), Teszáry Borbála (hegedű), Takács Rita (brácsa), valamint Szilágyi Boglárka (nagybőgő). 
  • Kruppa Kvartett
    • A Kruppa Kvartett feladatának érzi, hogy a magyar vonósnégyesezés hagyományait tovább örökítse, az ebben a formációban rejlő felbecsülhetetlen kincseket megőrizze, és azzal a kortárs magyar kultúrát gazdagítsa. A formáció rendszeresen mutat be napjainkban íródott darabokat (az idei évadban öt ősbemutatóban működött közre), emellett barokk szerzők műveinek átiratait is előszeretettel tűzi műsorra. A Kruppa Kvartett Keller András ösztönzésére alakult, a Zeneakadémia növendékeiből, 2012-ben. A következő évben 2. helyezést, valamint Weiner-különdíjat nyert a Weiner Leó Országos Kamarazene Versenyen.2018 óta a nemzetközi hírű, European Chamber Music Academy (ECMA) program résztvevője. Olyan fesztiválok rendszeres fellépője, mint a Flanders Festival (Ghent), a Quartettissimo Festival (Károlyi-kastély, Fehérvárcsurgó), a CAFe Budapest Kortárszenei Fesztivál (Budapest), az Auer Fesztivál (Veszprém), a Hallgatás Napja (Budapest), a Mini Fesztivál (Budapest), az Aldeburgh Festival (Snape, Egyesült Királyság), vagy az Arcus Temporum Fesztivál (Pannonhalma). A kvartett Keller András mellett Devich János, Kelemen Barnabás és Wagner Rita irányításával tanult, továbbá részt vett Devich Sándor és Takács-Nagy Gábor Genfben megrendezett Bartók-kurzusán és az Emerson Quartet mesterkurzusán. Munkájukat az évek során olyan neves művészek és professzorok segítették mint: Hatto Beyerle, Johannes Meissl, Rohmann Imre és Fenyő László.